28. julij 2013

Kava

Jutranji ritual se začne s skodelico kave. Kakršnokoli, samo da je. Da me zbudi in poživi. Lahko je  prava črna z mlekom ali instant kapučino ali instant kava ali ledena, pač v vseh možnih variantah.

Se pa okusi kave zelo razlikujejo od znamke do znamke. Desetletja nazaj je bila edina in najboljša  kava znamke Alvorada. Ker se kave v Sloveniji ni dobilo, smo jo "švercali" iz Avstrije. Po nekaj kilogramskih zavitkov kave v zrnju smo pripeljali - večinoma za sorodnike in prijatelje. Dišala je res omamno, samo takrat je še nisem pila. Po odzivih naših domačih uporabnikov je bila zelo dobra. Samo včasih so potožili, da je bila kakšna vrečka kave preveč pražena (zažgana) in ne preveč okusna.

Sedaj je pa v blagovnih centrih velika izbira različnih znamk. Spletna prodaja nudi takšno in drugačno kavo. Pa sami si lahko zmešamo kavo po osebnem okusu. Ampak mislim, da ne moreš kar tako na kile kupovat, brez da bi jo poskusil. Nos in brbončice morajo sodelovati, na koncu pa tudi želodec pove zadnjo besedo. Čeprav omamno diši, ni še rečeno, da je tudi dobrega okusa.

Poizkušala sem razne znamke  kave, vendar mi ne odgovarjajo, so premočne. Eno skodelico prave kave lahko spijem (skoraj pogojno), če pa dve na dan, moj želodec že protestira. 

Pravijo, da je čista turška kava najboljša brez vsega. Postrežena na majhnem pladnju v džezvici, da si jo naliješ v majhno skodelico. Zraven ponudijo še slatko in navadno vodo. Takšne kave na žalost še nisem poskusila. Si jo bom privoščila, ko bom na dopustu kje na jugu (sanjam o Sarajevu in Istambulu :).

Potem sem poizkušala razne instant kave in kapučine. Od navadnih, do tistih z okusom, takšnim in drugačnim. Pa z dodatkom sladkorja, mleka in brez vsega. Različne kombinacije. Kava iz avtomata, kava iz namiznega avtomata. No ja, tako - tako po okusu. 

Nekaj časa sem pila kavo iz namiznega avtomata. Kavo v zrnju je zmlel in prelil z vročo vodo. Dodala sem vrečko sladkorja in mleko. Ravno za silo. Nekoč sem malo pomislila in cel teden spravljala v predal vrečke s sladkorjem, namesto da bi z njimi sladkala kavo. Na koncu tedna sem se zgrozila kakšna količina sladkorja se je nabrala. Od takrat pijem kavo brez sladkorja. Sladkor sem si privoščila edino takrat, ko sem bila nekaj dni v šoku. S sladkorjem sem se uspešno pomirila. 

Moje brbončice, nos in želodec so izbrali, da je najboljša instant kava Barcaffe cappuccino caramel. Naredim jo v vroči vodi in dodam za prst hladnega mleka. Dobro premešam. Njami. Božanski okus. Za pocrkljat. Za posebne priložnosti. Za nagrado. Tako dobi še boljši priokus.  



Poleti je odlična tudi ledena kava. Tudi tu sem našla kavo odličnega okusa: instant Barcaffe Freeze - ice coffe. "Ajsica" je najboljša v tej vročini. Dobro jo zmešam z ledeno vodo in dodam za prst hladnega mleka. In to je to. Osvežujoče. Seveda bi jo lahko tudi "nadgradila" z ledenimi kockami, sladoledom, stepeno smetano, čokoladnimi mrvicami, piškotom , ... Pa kaj bi pretiravali, če se lahko ohladimo in osvežimo s čisto preprosto in hitro pripravljeno  pijačo. 



Droga Kolinska je imela pred časom akcijo, kjer so za par kupljenih škatel "ajsice" podarili še kozarec za ledeno kavo. Tako mi je bil všeč, da sem jih dobila štiri. Kakšna žalost je bila, ko sem dva razbila. Jih iščem po trgovinah, pa do sedaj brez uspeha. V teh kozarcih je tudi kava čisto drugega okusa, pride čisto drugače do izraza, je res ledena. Brrrrrr... Če kje vidite takšne kozarce, da jih lahko kupim, mi prosim sporočite. 


Statistično so največji pivci kave Finci. V Helsinkih res vidiš v kavarnah in bifejih, da si večinoma privoščijo kavo. Pa ne samo ene, tudi po več so jih spili, eno za drugo. Pravo, črno kavo.  Kot turistka sem si seveda morala privoščiti "njihovo" kavo. Črna kava, nič posebnega, skuhana na avtomatu. Da ne rečem "brozga". Nisem okusila nobenega dobrega okusa na tej kavi.  Morda popijejo toliko kave, ker imajo pozimi večino dneva temo. Verjetno je njihova  celoletna poraba kave strnjena ravno v zimskih mesecih, da podnevi ostanejo budni. Tudi ostali severnjaki so veliki potrošniki kave. Bogi severnjaki, se mi kar smilijo ...


1 komentar:

  1. Odlična kava se vedno prileže! Najboljša mi je kava v zrnju, katero si pred pripravo lahko sam zmelješ in izdelaš.

    OdgovoriIzbriši