10. avgust 2013

Čistoča pri kuhanju ozimnice

Pri pripravi in kuhanju ozimnice je zelo pomembna čistoča. Zdi se mi, da imam OKM, ker si kar naprej  umivam roke, pult in posodo. Sadje in zelenjavo operem pod tekočo vodo, vsak sadež posebej. Posodo po uporabi pomijem. Preden začnem pomivati kozarce, mora biti vse pomito. Kozarcem odstranim vse nalepke,  pomijem, dobro splaknem pod tekočo vodo in dam v v pečico, ki jo pogrejem na okoli 120°C. Vročina v tako vročih kozarcih naj bi pomorila mikro golazni.

Na koncu, ko je kozarec napolnjen, ga po robu še umijem z vato namočeno v žganje. Na vrh marmelade sem včasih nalila rum ali sadni liker. Sedaj sem pa poizkusila z vodko (Finlandia), ki naj bi bila brez okusa. Sem iskala z okusom, vendar je v naših trgovinah nisem videla. Dobila sem jo edino na Sila bazarju, na Finski stojnici. Bila je z okusom limete. Odlična je hladna z rezino limete. To je pa že preteklost ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Finlandia_%28vodka%29
Na vrh kečupa pa nalijem olivno olje. Seveda najprej počakam, da naredi kožico, nato pa ga pazljivo preko žličke počasi nalivam, da pokrije vsebino.

Tudi pokrovček dobro operem in splaknem pod tekočo vodo. Z vato namočeno v žganje ga razkužim in pokrijem kozarec. Tako porabim kar nekaj žganja in vate. Za kozarec svoj kos vate, za pokrovček svoj kos vate.

Kozarce po polnjenju tudi umijem, da odstranim vse ostanke, ki v kleti privlačijo plesen. Seveda nalepim še nalepko, z vsebino in letnico polnjenja.

Pa v shrambi je treba pomit police, odstranit pajčevine, in še marsikaj bi bilo treba počistit v kleti, vendar ...

Do sedaj se mi je pokvarilo le malo shrankov. Ugotovila sem, da so največkrat krivi pokrovčki. Kozarce sem zapirala z že enkrat uporabljenimi. Sedaj, če je le mogoče, uporabljam nove. Se mi pa lepo zdi, da so kozarci za en shranek enotni. Najraje uporabljam velikost 375 ml. Ravno prav je za kečup in marmelado. Večji pa so za vloženo papriko in kumarice.

Ni komentarjev:

Objavite komentar