10. avgust 2013

Sadje za ozimnico

Začela sem z gozdnimi jagodami, potem z malinami, češnjami, mirabellami (cimber, mrgolana), vinogradniškimi breskvami, jabolki in danes nadaljevala še z bananami. Seveda kuhala sem marmelado.

Gozdne jagode so bile kot rdeče packe med zelenjem, ki raste na vikendu. Ker je mož kosil travo, sem jih pobrala, ravno tako hitro, da sem mu ušla "s pod nog". Bile so prvi kozarček. Potem so začele zoreti maline. Nekajkrat sem spekla rolado in jo nadevala z malinami ter stepeno smetano.Višek je šel v kozarčke.

Češnje je prispeval stric. Z njimi sem imela veliko dela - sem si ga naredila. Vse sem ročno izkoščičila - eno po eno. Samo marmelada je pa zelo aromatična, Mmmm, okus in vonj po češnjah.

Pri sosedu je bogato obrodila mirabella. Mož je šel obirat in mi prinesel dve košari. Ko sem kuhala, je bilo v kuhinji kot bi nekoga zaklali. Ker so rdeče sorte, je bilo seveda sem in tja rdeče popacano.  Najprej sem delala žele. Pokuhala sem mirabelle, da so postale mehke, jih dala na sito in  "prepasirala" s tolkačem za pire krompir.  Dodala sem Želin, da je masa lepo želirala. Zadnjo rundo sem pa spremenila sistem.  Ko sem jih dala na sito sem odlila sok, ga prevrela in mu dodala sladkor. Vlila v steklenice in dobila mirabellin sirup. Ostanek mirabell sem prepasirala in nastala je gosta mezga. Dodala sem malo Želina, sladkor in začimbe. Krasna marmelada.

Mirabella
Jablane so letos zaradi vremena veliko prej obrodile kot po navadi. Seveda  jih samo spomladansko špricanje ne zavaruje pred škodljivci, zato so jabolka črviva. Škoda na jabolkih je vidna: črvivost, grizejo jih sršeni in ose, izsušeni so zaradi suše in ožgani od sonca. Tako začnejo kmalu gniti in ne obstanejo za ozimnico.

Naredila sem marmelado. Sama jabolčna je preveč kisla in mi ni preveč všeč. Zato sem dodala še slive, nektarine, breskve, banane. Seveda ne skupaj, tako da je jabolčna zmes samo za dopolnilo, drugo sadje pa pri tem prevladuje s svojim okusom.

Vinogradniške breskve je prispevala soseda z Dolenjske. Se mi zdi, da so veliko bolj okusne in dišeče kot navadne breskve.
  
Marmelada: vinogradniške breskve in jabolka

Bananina marmelada je bila čisti poizkus. Naredila sem jabolčno čežano: na koščke narezana jabolka z limoninim sokom in malo sladkorja. Vse sem spasirala, enako kot mirabelle.



Jabolčna čežana (osnova)

Na kolobarje sem narezala banane, jih dala v vodo z dodanim sokom limone.Pripravila karameliziran sladkor in dodala banane. Sem vedela, da ko bom dodala hladne banane, se bo karamela strdila, zato sem banane dala v en vogal posode, da so se malo pogrele in lažje sem lahko zmešala. Dodala sem še jabolčno čežano in nastala je osnova za naprej. V kozarce sem dala eno plast marmelade, na majhne koščke narezano jedilno čokolado, pa spet ponovila vajo do polnega kozarca, na vrhu je bila marmelada. Še druga varianta: marmeladni osnovi sem dodala kokosovo moko in prevrela. V kozarčke sem dala eno plast marmelade in eno plast na majhne kocke narezano belo čokolado ter nadaljevala kot pri prvi varianti.

Bananina marmelada z belo in jedilno čokolado




Pa še en poizkus: nadev za jabolčni zavitek. Vzela sem jabolčno čežano, veliko cimeta in malo mletih nageljnovih žbic, v rumu namočene rozine in sladkor. Vse skupaj sem zamešala, zavrela, dodala naribana jabolka in Želin ter še enkrat prevrela. Tokrat sem nadev dala v večje kozarce. Računam, da bo en kozarec za en zavitek. Njami.

Nadev za jabolčni zavitek






Ni komentarjev:

Objavite komentar