22. september 2013

Jesenske gobe

Končno sem se včeraj spravila gobarit. Pravzaprav sem samo skočila pogledat v gozd. Kako lepo diši v gozdu, po gobah. Kakršnihkoli. Najprej sem šla v brezov gozd, ki se je prav hitro končal. Samo ob obrobju rastejo breze. Nadaljuje se mešan in nato bukov gozd. Našla sem znane in neznane gobe. Prvi je bil mladi brezovček.


Brezov goban
Kasneje sem našla najlepše gobe, kar jih raste po gozdovih. Seveda mušnice. Nekako sem jim določila imena, kot so objavljene na slikah v wikipediji.

Zeleni mušnici
  Panterjeva mušnica je pa tako lepa, da bi jo hitro lahko zamenjali za cigančka (šampijona).
Panterjeva mušnica







 Naj... najlepša je rdeča mušnica. Že njena barva govori "pusti me pri miru - sem strup".


Rdeča mušnica: v najlepši dobi rasti. 
Sicer je pa vsaka mušnica po svoje lepa. Lepo razvita mlada mušnica, z lepo barvo, z belimi pikami po klobuku, z obročkom na belem betu in spodaj ostanek ovojnice iz katere raste.  Pa tudi še ostanki starejše, na pol požrte mušnice so lepi. 

Rdeča mušnica









Družina mušnic - v različnih razvojnih oblikah
Še sem našla nekaj gob. Nekatere se mi zdijo znane. Za nekatere pa nimam pojma katere so. Če niso bile skoraj same mušnice. Pač tiste, ki jih ljudje ne nabirajo. Vse užitne so že bile v košarah jutranjih gobarjev. Pri nabiranju je treba tudi pazit, da ne pobereš užitno gobo, ki raste v bližini mušnic. Pravijo, da se navzame njihovega strupa. Tega raje ne bi preizkušala. Še nekaj primerkov gob:
Prašnici
 

Ku-ku, me vidiš?


 
Zraščena s podrtim deblom
Griva (krempeljčki 1)
Griva (krempeljčki 2)


In pa gobe, ki so gozdu verjetno samo v okras.


Ko se sprehajaš po gozdu oziroma lomastiš ko medved, ne slišiš nič razen samega sebe. Šele, ko se ustaviš in prisluhneš, slišiš še kaj drugega. Druge gobarje v bližini in daljavi. Ščebet in prelet ptic. Z bukev kar naprej nekaj pada. Zdi se mi, da malicajo veverice. Vidim jih pa ne. V grmovju vidiš štirinožno bitje. Misliš si - pes, ker so v bližini ljudje. In ko stopaš, seveda paziš, da kaj ne pohodiš ali pa brcneš. Moj mož ne hodi po gobe, ker pravi, da jih ne vidi. Kvečjemu pohodil bi jih.

Se je pa v teh krajih že sprehajal medved. Večkrat. Lepo jo je primahal iz doline. Čez cesto, po poti navzgor, po sredi naselja. In soseda ga je srečala. Na srečo je medved ni opazil. Ona pa se mu je hitro ognila. Po tem srečanju, si soseda še cel teden ni upala iz hiše. Tudi mačke ni več spustila ven, tako se je bala. Nikoli ne veš, kdaj boš na pragu srečal medveda. Seveda, je v teh dneh preveč ljudi po gozdovih, da bi se medved spet sprehajal po tem področju.

Tudi druga divjad je prisotna. Sosedovi, ki stalno živijo, so videli lisice, srne, zajce, jerebice, fazane in medveda. Pa v našem vikendu smo dobili najemnika. Na podstrehi se je čez zimo naselil polh. Spomladi je mož hitro pospravil za njim in zadelal vse luknje. Ni se več pojavil.

Ni komentarjev:

Objavite komentar